Zoeken in deze blog

dinsdag 20 maart 2012

Boeken opruimen

‘Als oud-docent Nederlands en taaladept heb ik veel (te veel) boeken in huis. Boeken wegdoen is bijna als vloeken in de kerk. De noodzaak is echter wel helder. We hebben in het afgelopen jaar al veel boeken weggedaan.
Boeken die ik te waardevol vind of waarvan ik denk dat ze voor anderen interessant zijn - vaak een smoes om ze niet weg te doen - zet ik in mijn boekwinkeltje op www.boekwinkeltjes.nl. Daar kun je voor weinig geld een account aanmaken en boeken te koop aanbieden. Voor mij had dat twee voordelen: Ik zag vaak dat het boek dat ik er 'echt absoluut' op moest zetten er al tig keer op stond en dus kon ik het wegdoen, en de boeken die ik er wel op zette leverden een leuk extra zakcentje op. Ik zet in mijn agenda dat ik na twee maanden de boeken die niet verkocht zijn, weer van de site verwijder en alsnog wegdoe. Daar is blijkbaar geen vraag naar...’ - Harry