Zoeken in deze blog

maandag 10 oktober 2011

Nieuw speelgoed erin? Oud speelgoed eruit!

'Ik heb 3 dochters van 2, 3 en 5 jaar en we komen inmiddels om in de grote hoeveelheid speelgoed! Alles heeft wel een plekje bij ons in een van de velen speeldozen maar ze puilen toch regelmatig uit. We geven zelf natuurlijk de meiden cadeautjes maar ze krijgen ook gewoon ook ontzettend veel van anderen (verjaardagen, Sinterklaas, Kerst, bij ziekte, of “zomaar cadeautjes”). Herkenbaar?
Wij hebben nu de regel dat als de kinderen nieuw speelgoed krijgen dat ze dan iets van hun ‘oude’ speelgoed moeten weggeven. Dat verzamelen we dan en geven we weg aan een goed doel. Ik heb laatst eens geïnformeerd bij de voedselbank en ook bij hen is speelgoed welkom. Ze verzamelen het totdat ze genoeg hebben om het te verdelen en mee te geven aan de gezinnen met kinderen. Ik leg mijn dochters uit dat er veel kindjes zijn die weinig speelgoed hebben die we er weer blij mee kunnen maken.
De oudste twee die begrijpen dit al heel goed en ze komen soms zelf met speelgoed aanzetten die andere kindjes mogen hebben! Ik vind dat erg mooi om te zien. Ons ‘oude’ speelgoed krijgt een 2e leven, en ik ben weer blij dat de hoeveelheid speelgoed nog een beetje te overzien blijft.' - Annemarie N.