Zoeken in deze blog

dinsdag 7 december 2010

Gezond eten voor kinderen

'Mijn beide kinderen zijn niet zo heel gek op groenten. Om toch te zorgen dat ze deze binnen krijgen zonder alle toevoegingen die in bijv. een potje zitten, houden we ze een beetje voor de gek door zelf de pasta/tomatensaus te maken. Deze saus gebruiken we ook vaak als basis voor andere gerechten waar een tomatensaus voor nodig is. Het is 1 keertje even wat snijwerk, dan kan ik voorlopig echt vooruit. In de saus gaan paprika, prei, courgette, uitje en wortel. Ik voeg verder niets toe, dit doe ik als ik de saus afmaak op
het moment zelf. Pureren met een staafmixer en in bakjes en zakjes in de vriezer. Zo gedaan en mijn kinderen vinden 'de saus waar niets in zit' heerlijk. O ja, maak de saus wel klaar als je kinderen niet in de buurt zijn anders werkt het niet... :-)'
Elfriede

Geen opmerkingen:

Een reactie posten