Zoeken in deze blog

donderdag 7 januari 2010

Post sorteren

Hierbij mijn postsorteertip. Wanneer er post binnenkomt, gooi ik de enveloppe direct weg. Ik heb een postlade met daarin een schrift met verschillende tabbladen met de onderwerpen: betalen, declareren, beantwoorden, over nadenken, opbergen. Ik doe het betreffende poststuk DIRECT achter het juiste tabblad. Als ik dan ga zitten om de administratie weg te werken, heb ik alle stukken al bij elkaar. Ik hoef dus niet steeds te denken: wat moest ik hier ook al weer mee? Dat komt ook doordat de benamingen van de catagorieen WERKwoorden zijn: lekker actief! Zo ga je met veel meer plezier dingen declareren, beantwoorden et cetera. De oplossing zit hem dus in het feit dat je direct bij het openen van de post een beslissing neemt over wat er met een poststuk dient te gebeuren. En mooi meegenomen is dat er NERGENS meer voorlopige stapeltjes post liggen.
Jacquelien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten