Zoeken in deze blog

vrijdag 1 januari 2010

Overzicht in de financien

Overzicht brengt inzicht. Daarom heb ik aan mijn werkgever wat oude Leitzbakjes gevraagd. Vier stuks in totaal, die ik in de kamer heb staan. In bakje 1 zit alle inkomende post, die ik (meestal) al wel al heb uitgezocht, d.w.z. reclame eruit en envelop bij het oud papier. In bakje 2 zitten urgente dingen die niet te lang mogen wachten, uitgesplitst in mapjes met namen erop als 'rekeningen', 'uitwerken' (bijv. schoolformulieren) en dergelijke. Het valt meeteen op als er iets in zit en als je het langer gebruikt ontwikkel je er vanzelf een sensor voor. In bakje 3 zitten belangrijke dingen, die niet urgent zijn en kunnen wachten tot het moment waarop ik tijd heb of kan vrijmaken. Ook hierin zitten mapjes met namen erop als 'mailen', 'schrijven' enzovoort. In bakje 4 zit al het archiefspul, zoals overzichten van bedrijven die niet aan internet doen of waarvan ik het nog moet regelen....
Ellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten