Zoeken in deze blog

maandag 28 december 2009

Handig multitasken

Ik ben moeder van een gezin met vier kinderen, de oudste is 4, de tweede 2,5 en een tweeling van 2 maanden. 's Ochtends eten de oudste twee altijd een bord pap, de melk hiervoor verwarm ik 1,5 minuut in de magnetron. Tijdens dit opwarmen ga ik altijd een wedstrijdje met de klok aan! In deze anderhalve minuut moet ik de vaatwasser leeggeruimd hebben! Natuurlijk lukt dit niet altijd, maar dan heb ik wel alsnog de vaat opgeruimd in zeg een minuut of twee. Of het aanrecht of de tafel opruimen, een nieuwe vuilniszak in de afvalemmer, bedenk het maar! En ook tijdens het klaarmaken van de flesjes van de jongste twee daag ik de klok uit om een klein klusje te doen voordat de magnetron klaar is. Het werkt voor mij perfect; en tijd besparen in een druk gezin is heel wat waard!
Geertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten